This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.

This Is A Custom Widget

Kritika zločinačkog uma – Majkl Gregorio

799.00 din.

Danijela de Gregorio rođena je u Spoletu, Italiji, 1950. godine, kao prvo i jedino dete porodice Gregorio. Studirala je filozofiju i istoriju na Univerzitetu u Peruđi , nakon čega počinje da radi kao novinar i književni kritičar: “Nakon Majkovog dolaska u Italiju 1980. i našeg venčanja živeli smo na severu Italije u manjem gradu Mestre, nakon čega ja postajem profesor u Veneciji. Moj otac, Đuzepe de Gregorio, bio je priznati apstraktni slikar, dok je moja majka izabrana za mis Spoleta godinu dana nakon oslobođenja grada u II svetskom ratu. Za mene je postojao samo jedan put – pisanje.”

Majkl G. Džejkob pohađao je Katoličku školu u Liverpulu. Nakon studiranja engleskog jezika u Njukastlu, diplomira 1970. Devet godina je bio profesor engleskog jezika, nakon čega se seli u Italiju 1980. i iste godine venčava Danijelom.Sakuplja istorijske fotografije.

Godina izdanja: 2013.
Pismo: latinica
Format: 20 cm
Br. strana: 335
ISBN: 978-86-89203-01-1

Opis Proizvoda

Tek što je kraljevina Prusija zakoračila u XIX vek, velika katastrofa nadvila se nad nju. Duž njenih granica grupišu se trupe francuske vojne sile, označavajući Prusiju kao metu Naopoleonovih ratnih pohoda. Pored toga, žitelje pruskog grada Konigsberga teroriše ubica koji se čini neuhvatljivim, jer naizgled bira svoje žrtve pukom slučajnošcu i njegovi potezi se ne mogu predvideti. Jedino što se zna je da su svi zločini pocinjeni misterioznim oružjem koje se naziva Đavolja kandža. Na lični zahtev kralja Fridriha III, istražni sudija Hano Stifenis biva imenovan za glavnog istražitelja u ovom slučaju. On će se naći u centru spletki i intriga, među kojima mora da razluči da li je ubica deo političke zavere Napoleonovih pristalica, član zloglasnog okultnog društva ili neko treći. Pri tom, tok istrage zahteva od Stifenisa da se izbori i sa duhovima njegove velike porodične tragedije, pod čijim teretom živi ceo svoj život. I baš kada se čini da je slučaj nerešiv, da je zlo ušlo u svaku poru Konigsberga, da se više ne može razumeti ko vuče poteze u ovoj igri mačke i miša, sudiji Stifenisu će neočekivano u pomoć priteći niko drugi do njegov stari univerzitetski profesor i jedan od najgenijalnijih umova u čitavoj ljudskoj civilizaciji – filozof Imanuel Kant. Jer ovaj slučaj Kantu nudi izobilje građe za poslednju veliku studiju koju će napisati, za „Kritiku zločinackog uma“.

Kritika zločinačkog uma predstavlja literarni prvenac spisateljskog para Daniele de Gregorio i njenog supruga Majkla G. Džejkobsa. Oslanjajući se snažno na žanrovsku tradiciju detektivskog romana, on blista upravo na onim, za taj žanr, ključnim mestima. To je delom objašnjivo time što su autori profesorka istorije i bivši profesor engleskog jezika. Poput najvećih majstora ove vrste proze, stvaraju atmosferu konstantnog straha i napetosti, pa uvlače čitaoce u vrtlog ubistava, zavera i sve prisutne strave, vešto se poigravajući istorijskim činjenicama.

Kant, kao jedina istorijska ličnost, opisan je sa krajnjim pijetetom, ali se u njegovoj karakterizaciji posegnulo i za veoma mračnim aspektima psihe, naglašavajući to sve jače kako se približava vrhunac romana. Čini se da, tragajući za istinom koja stoji iza zločina u njegovom rodnom Konigsbergu, Kant beskompromisno zagovara tezu po kojoj je filozofija bez njene svakodnevne upotrebe ništa više od mrtvog slova na papiru, ali istovremeno otvara pitanje koliko ona može rasvetliti put zločinca. Imaginarna knjiga koju on piše u romanu, istog imenakao i samo izdanje koje predstavljamo, ispituje koceptpotrage za serijskim ubicom, gde se predočeni postupakistrage može svrstati u same početke forenzičke nauke.Istražni sudija, Hano Stifenis, narator ovog romana, prati blede tragove ubice, čija se motivacija čini nedokučivom. Njegov životni problem će se, rastrzan ovom potrebom i unutrašnjim sukobima čiji su koreni u davnoj porodičnoj tragediji, naglo razrešiti jednim pismom.

Istorijska previranja, zavere i spletke, istraga, strah i trepet na ulicama jednog pruskog grada, nemilosrdna zima i Kant, čine ovu knjigu magično zanimljivom i jednom od najboljih predstvanika detektivskog žanra. Prevedena u 27 zemalja Kritika zločinačkog uma je prva u seriji doživljaja istražnog sudije Hana Stifenisa, istražitelja od koga se očekuje da pronikne u um ubice.