5 knjiga koje svaki inovator mora da pročita

Knjige mogu biti opasne. Na onim najboljim bi trebalo da stoji upozorenje “Ovo Vam može promeniti život!”

Helen Eksli

Upravo o ovakvim knjigama ćemo govoriti danas – o onima koje vam mogu promeniti život. Verujemo da vi, kao osoba koja ima pregršt svojih ideja i razmišlja o tome kako da promeni svet svojim inovacijama, često ne razmišljate o biznis aspektima svoje ideje. Zato smo mi tu – da vam pomognemo da sagledate i ovu stranu medalje i da vam preporučimo neke zanimljive knjige koje vam mogu pomoći da promenite svoj život i život vaše inovacije.

Pa hajde da počnemo. Knjige koje ćemo vam predstaviti su ovde poređane bez ikakve favorizacije i rangiranja, pa vi izaberite onu koja vam najbolje zvuči da sa njom počnete:

1. Počnite sa zašto, Sajmon Sinek

Sajmon Sinek je jedan od najpoznatijih motivacionih govornika na svetu. Njegov TED govor koji je održao pre 10 godina je jedan od najgledanijih TED snimaka ikad (ima preko 47 miliona pregleda na YouTube-u). Knjiga “Počnite sa zašto” je nastala po uzoru na pomenuti TED govor i danas je jedna od najinspirativnijih knjiga na koju možete naići.

Odmah da pomenemo – kada kažemo da je knjiga inspirativna ne mislimo na popularnu psihologiju i mantre koje će vam pomoći da se bolje osećate. Mislimo na dugoročnu inspiraciju koja će vam pomoći da radite na svojim idejama, da se zalažete za svoje inovacije i gurate svoju priču dalje.

Razlog zbog kog vam toplo preporučujemo ovu knjigu je to što će vam ona pomoći da pronađete svoj razlog zbog kog treba da se upustite u izgradnju sopstvenog proizvoda. Takođe, ona će vam pomoći da to uradite bolje i drugačije od većine kompanija koje danas posluju. Odaćemo vam tajnu – svi počinju sa odgovorom na pitanje KAKO? A vi treba da počnete sa odgovorom na pitanje ZAŠTO? Kako Sinek kaže, jednom kada ubedite ljude da veruju u iste stvari kao i vi, nebo je granica. Kada znate ZAŠTO, biće vam lakše da isričate svoju priču, okupite tim koji će vam pomoći da je izgradite i privučete kupce koji žele da koriste (i plate) za vaš proizvod.

Zašto će vam ova knjiga promeniti život? Pomoćiće vam da sagledate svoju ideju iz potpuno drugačije perspektive.

2. Mamin test, Rob Ficpatrik

Rob Ficpatrik je programer koji je bio prinuđen da se suoči sa korisnicima svog softvera još na početku karijere. Pokušavao je da pronađe knjige koje bi mu u tome pomogle, a pošto nije uspeo, napisao je sam jednu takvu knjigu. “Mamin test” je tu da vam pomogne da naučite da razgovarate sa svojim (potencijalnim) korisnicima.

Često ćete čuti savet da treba da razgovarate o svojim idejama i da pričate sa ljudima koji bi ih koristili. A kako tačno to da uradite, saznaćete u knjizi “Mamin test”. Ideja iza ove knjige je da vam pomogne da razgovarate sa svojom mamom, bez da vam ona kaže da joj se vaša ideja veoma dopada (samo zato što ste njeno dete) već da vam kaže kako stvari zaista stoje.

Dakle, umesto da pitate nekoga “Da li bi koristio proizvod koji će ti pomoći da lako kupiš povrće sa pijace?” više informacija ćete dobiti ako pitate “Da li kupuješ povrće na pijaci? Koliko često to radiš?” i saznate koje su prave potrebe vaših potencijalnih kupaca.

Zašto će vam ova knjiga promeniti život? Naučiće vas da razgovarate sa ljudima i saslušate koje su njihove realne boljke i potrebe.

3. Lean Startup, Erik Ris

Erik Ris je inženjer, preduzetnik i predavač. Na svojoj koži je iskusio šta znači biti preduzetnik i kako u tome biti neuspešan, pa je svoje lekcije beležio na blogu Startup Lessons Learned. Kasnije je izdao knjigu i danas važi za jednog od najvažnijih teoretičara modernih startup preduzeća.

Lean pristup je zapravo veoma jednostavan i tera vas da konstantno inovirate. Suština je veoma jednostavna – napravi, testiraj, menjaj. I tako nebrojeno puta, dok ne uspete da napravite ono što će vaši potencijalni korisnici uvek hteti da koriste. Ovaj pristup se već godinama koristi u proizvodnji, a kada se prevede u svet statapa, postaje savršena metodologija za konstantno testiranje i potragu za idealnim poslovnim modelom.

Ono što Erik Ris pokušava da nas nauči kroz knjigu „Lean Startap“ je da koristimo neprestanu inovativnost za stvaranje uspešnih poslova. Kroz priču u knjizi nam daje recept kako to možemo da uradimo, koje korake da preduzmemo, koje metrike da pratimo i kako da popločamo svoj put do uspeha. Najvažnija lekcija kojoj nas uči je da uvek kada shvatimo da nešto ne funkcioniše treba da napravimo zaokret, odnosno da pivotiramo.

Zato će vam ova knjiga promeniti život? Zato što će vas naučiti da razmišljate out-of-the-box i da pravite zaokrete u poslu i životu, odnosno da pivotirate.

4. Od nula do jedan, Piter Til

Sigurno ste čuli za PayPal, a Piter Til je jedan osnivača ovog revolucionarnog platnog servisa daleke 1999. godine. Posle akvizicije PayPala od strane E-Bay-a 2002, Til se povlači sa mesta izvršnog direktora i kreće u nove poslovne poduhvate. Od tada se na različite načine bavi investiranjem, pa je tako pokrenuo nekoliko sopstvenih investicionih fondova i učestvovao u razvoju desetine uspešnih startapa.

2012. Til je pozvan da predaje na Stenford Univerzitetu. Beleške sa njegovih predavanja je student Blejk Masters vredno beležio i pretvorio u knjigu koju je dvojac izdao 2014. godine.

Ono što će vas knjiga “Od nula do jedan” naučiti je da inovirate i kreirate nešto potpuno novo. Jer, kako Til kaže, to je jedini način da zaista stvorite pravu vrednost i zaradite neku ozbiljniju sumu novca. Ako kopirate ono što već postoji vi ste kao i svi ostali, na putu od 1 do n. Da biste bili zaista inovativni, treba da budete hrabri i krenete težim putem, odnosno putem koji vodi od nule do broja 1.

Zašto će vam ova knjiga promeniti život? Zato što će vam pokazati kako vaša inovacija može da bude sledeća velika stvar na svetu.

5. Hooked, Nir Ejal

Nir Ejal nam dolazi iz gejming i advertajzing industrije gde je radio u nekoliko uspešnih kompanija i sam bio pokretač nekoliko startapa. Nakon godina prakse napisao je knjigu za koju sam kaže da je priručnik koji bi voleo da je imao kada je počinjao.

Knjiga Hooked, kako nam sam naziv kaže, pomaže nam da upecamo svoje korisnike i “navučemo” ih na naš proizvod. Složićete se, određeni proizvodi i aplikacije prosto grabe našu pažnju i veoma ih je teško ispustiti iz ruku. A za pravljenje istih zapravo postoji recept i pronaćićete ga baš u ovoj knjizi.

Hook model ima četiri faze i ako ih prilagodite svom proizvodu i pažljivo ih primenite, možda ćete baš vi kreirati novu zaraznu igricu ili aplikaciju od koje niko neće moći da se odvoji. U suštini, ideja iza hook modela je da u svakome od nas postoji okidač koji pokreće određenu akciju, a kada mi tu akciju ispunimo dobijamo očekivanu vrednu nagradu. Nakon toga opet treba nešto da uložimo, da pokrenemo okidač i ponovo uđemo u istu petlju. Kako tačno vi da primenite ove metode, nećemo vam odati, pa toplo preporučujemo da to sami otkrijete čitajući ovu knjigu.

Zašto će vam ova knjiga promeniti život? Nateraće vas da razmišljate o svom proizvodu na potpuno drugačiji način.

Mi se nadamo da vam se dopao naš izbor. Verujemo da svaka od ovih knjiga može da vam otvori nove vidike, nauči vas nekim novim trikovima i posluži vam kao veoma dobro i zanimljivo štivo. Sve one su napisane na zanimljiv i jednostavan način, pa je pravo zadovoljstvo čitati ih. Uživajte i javite nam svoje utiske o našim preporučenim knjigama

Preuzeto sa: inovacijenadelu.rs

Page top